Luister weer: ‘Die nagskuit kom’ vang stukkie Robey Leibbrandt geskiedenis vas
Die tweede Radioteater-seisoen van 2024 duur van Donderdag 3 Oktober tot 26 Desember met ‘n nuwe radiodrama elke Donderdagaand om 20:00. Daar is ‘n span nuwe skrywers, regisseurs en stemme met gesoute en bekende akteurs wat agter die mikrofoon inskuif.
Kyk net wat wag op jou.
21 November
Anton Treurnich het ‘n stukkie geskiedenis vasgevang in Die nagskuit kom wat handel oor die storm-en-drang- jare tydens die Tweede Wêreldoorlog. Die verhaal van die kampioenbokser Robey Leibbrandt vorm die agtergrond van hierdie Weskusstorie.
Johan Rademan het die regie behartig met Deon Lotz, June van Merch, Jacques Bessenger, André Samuels, Stefan Vermaak en Estelle Grobler wat haar debuut in ‘n radiodrama maak op 21 November.
Die akoestiese versorging van Cassi Lowers.
Die Storie
Abraham Cloete sukkel voort op sy plaas in die Sandveld na sy vrou se dood. Sy dogter Simoné Cloete help hom na haar terugkeer uit Kaapstad waar sy gekwalifiseer het as verpleegster. Dit is ʼn laat Saterdagmiddag, Junie 1940, en ‘n storm is aan die broei oor die Weskus.
Ryk Swanepoel, die polisiesersant, kom verby met stories oor ‘n Duitse duikboot wat in die omgewing gesien is en as die rivier afkom sal hulle weer afgesluit wees van die dorp. Hy het ook sterk gevoelens vir Simoné wat sy nie deel nie.
Liesbet Booysen werk vir die Cloetes en het die rol van moeder vir Simoné ingeneem. Sy sien die agteruitgang van die plaas waarvoor sy so lief is maar voel sy kan niks daaromtrent doen nie. Haar enigste vreugde is wanneer Hendrik Hermanus kom kuier, hy is ‘n karretjie mens wat in die kontrei rondtrek en los werk doen.
Dis die man wat haar bed warm hou en haar hart laat aanhou klop. Maar sal hy ooit sy tentpenne permanent by haar vasslaan? Sy kan voel daar is iets groot aan die kom. Is dit net die weer of is daar iets meer daaraan?
Die storm beweeg in en die reën begin val. Almal moet help om die diere van die rivier se bank af in te bring. Daar op die rivier bank sien hulle die nagskuit met die waterstroom afkom. Eers lyk dit of daar niemand in is nie, dan sien hulle ‘n man wat in die boot lê. Hulle help hom tot by die huis.
Liesbet voel dadelik die moeilikheid aan en wil hê hulle moet van die man ontslae raak. Simoné skop vas, as verpleegster moet sy hom help. Abraham is te besig met voorbereidings vir die storm. Hendrik wil op sy donkiekar klim om so vêr as moontlik weg te kom.
Ryk, die polisiesersant, daag op met die nuus dat die rivier sy banke oorstroom het en die man van die nagskuit word wakker. Die perfekte storm.
Die spelers is Deon Lotz, Estelle Grobler, June van Merch, Jacques Bessenger, André Samuels en Stefan Vermaak. Die regie is behartig deur Johan Rademan.
Van die skrywer Anton Treurnich
Enige storie se oorsprong het vir my twee fonteine.
Die eerste is die storie wêreld. Die Nagskuit speel af in die Sandveld. ‘n Smal area tussen die Swartland en die weskus waardeur die Bergrivier vloei. Die wêreld ken meer droogte as oorvloed en enige oes hang af van die rivier se water.
Die tyd is 1941. Die tweede Wêreldoorlog is in volle swang. Suid Afrikaners is verdeeld oor wie om te ondersteun in die oorlog en die depressie van die 1930’s klou nog soos ‘n neut aan die mense van die Sandvlakte. In Junie 1941 daag daar ‘n Duitse duikboot langs die Weskus op en ‘n Sidney Robey Leibbrandt kom aan land.
My tweede fontein is die Karakters. ‘n Pa wat eintlik al opgegee het op die lewe en van oes na oes voortploeg. Sy dogter wat nog die mooi in die lewe kan en wil raaksien en wil help opbou. Dan is daar die vrou wat die plaas en sy mense haar verantwoordelikheid gemaak het. Hoe sy die eensaamheid probeer verdryf met ‘n verhouding wat sy weet nêrens heen oppad is nie.
Dan is daar drie mans wat deur die storie op die plaas opdaag. Elkeen van hulle wil iets hê: Vryheid, liefde en aanvaarding. Alhoewel die storm en vloed om die karakters woed is dit die karakters se besluite en die konflik tussen hulle wat die aksie vorentoe dryf en die spanning laat opbou.
Ek het besluit om die storie te skryf want dis ‘n interessante tyd in die geskiedenis, op ‘n mooi vergete deel van Suid Afrika met karakters wat inmekaar se lewens en in die vorming van Suid Afrika ‘n impak gehad he
Die regie is behartig deur Johan Rademan.
*Indien jy meer van Robey Leibbrandt wil hoor gaan na rsg.co.za en onder POTGOOI se Driesestig was daar vanmiddag n onderhoud van Johan Rademan met Richard van der Westhuizen, asook 2 Kortomme van 2 en 19 Nov toe Gert Sarrisam oor Leibbrandt se besoek aan sy oupa geskryf het.
Kortom 19 November 2024
Ons ontsluit die misterie van die Ossewa Brandwag-spioen, Robey Leibrandt. Dit kom uit ware verhale van die Namakwaland wat deur Gert Sarrisam geskryf is. Die titel van die boek is, AS MURASIES KON PRAAT. Die voorleser van die tweede en laaste deel van OUPA SE VREEMDE BESOEKER is Richard van der Westhuizen, wat op Springbok grootgeword en Robey Leibrandt geken het. Leibrandt het ‘n slaghuis bedryf, en was huisvriende met Richard se pa.
28 November
Mevrou Dominee moet besoekers uit die gemeente ontvang en onthaal. Riëtte Heslinga skryf uit inspirasie wat sy put deur fyn na mense te luister.
Lelia Etsebeth debuteer as regisseur en het die teks fyn ontleed en versorg om die klankryke wêreld van radioteater ten toon te stel. Die stemme van Cindy Swanepoel, André Stolz, Doctor Khasu, Tobie Cronjé en Gretha Brazelle kan gehoor word.
5 Desember
RSG bied in dié seisoen ‘n spesiale radiodrama aan wat deur Innovation for the Blind in Worcester opgeneem is. Wysie oor die water is ‘n kortverhaal deur Albert Short. Die drama is opgeneem in die ateljees van Innovation for the Blind in Worcester deur die inwoners en personeel wat ‘n passie en aanvoeling vir radioteater het.
Die kortverhaal sal gevolg word deur ‘n argiefdrama uit 2011, Grensgeval deur Rita Swanepoel met regie deur Joanie Combrink. Die rolverdeling is Roeline Daneel, Eben Genis, Waldemar Schultz, Wessel Pretorius en Susanne Beyers.
12 Desember
Mammie se voorhuis bied ‘n blik op die wel en wee van ‘n Kaapse ouerhuis waar die deure oopstaan vir almal om hulle bagasie te kom afpak. Erin Patience debuteer as skrywer met hierdie storie uit haar gemeenskap.
Die regie is behartig deur Denver Vraagom. Die rolverdeling is Zenobia Kloppers, René Cloete, Simoné Benjamin, Enrico Hatrzenberg, Sharfa du Plessis en Cole Wessels.
19 Desember
Dis Kersfees, die seisoen van welwillendheid, vrede en samesyn. Die ongebakte Alaska belig daardie opwinding, vreugde en spanning oor die feestyd – veral as ‘n woonstel te klein is en die toilet te veel spoel.
Johanna Steyn skryf hierdie drama om ons almal te herinner dat die Kerstyd oor soveel meer gaan as vooropgestelde idees.
Hannah Borthwick, André Terblanche, Albert Maritz, Susanne Beyers en Conradie van Heerden kan gehoor word in die drama met regie deur Joanie Combrink op 19 Desember.
25 Desember
Op 25 Desember word ‘n spesiale Kersprogram gevolg met ‘n Kersdrama om 15:05. Die Ster van Bethlehem is ‘n verwerking deur Henriëtta Gryffenberg van die verhoogteks “Wagters op die mure” deur haar pa, Emil Gryffenberg. Die verhaal word vertel vanuit die oogpunt van ‘n jong, gestremde skaapwagter wat op die buitewyke van Bethlehem woon.
Die rolverdeling sluit jong, bekende en nuwe stemme in soos Hendré Henning (wat in die vervolgverhaal Op die oog af gehoor is), Charlie Bouguenon, Kaz McFadden, Duncan Johnson, Antowan Nothling en Rian Terblanche. Lizelle Pike maak haar buiging as Maria. Eddie de Jager is die regisseur.
26 Desember
Die seisoen sluit af met die argiefdrama Kysbriewe (Love Letters) deur A.R. Gurney. Dié liefdesverhaal is vir die radio verwerk, vertaal en opgevoer deur Eben Cruywagen met Johann Nel, Juanita Swanepoel en Ronel Geldenhuys in die rolverdeling op 26 Desember.
Dit handel oor Andrew en Melissa wat vir sowat ses dekades lank vir mekaar briewe skryf. Dit is ‘n wipplank- en uitdagende verhouding wat veroorsaak dat hulle al hoe verder van mekaar wegdryf. Maar op papier blom die liefde steeds.
Luister elke Donderdagaand om 20:00 vanaf 3 Oktober. Ook beskikbaar op potgooi by rsg.co.za
Hou ook ons sosiale media platforms dop vir agter die skerms foto’s, videos en brokkies.
Die hele reeks radiodrama’s in ‘n neutedop:
Luister weer
3 Oktober
Die seisoen begin met ‘n tweeluik-aanbieding van klassieke kortverhale, Ou Leeumelker deur JWF Grosskopf en Gelykheid en broederskap deur Abel Coetzee. Dit is vir die radio verwerk deur Eben Cruywagen, met Anrich Herbst as regisseur van Gelykheid en broederskap en Juanita de Villiers wat haar regiedebuut maak met Ou Leeumelker.
Die drama met Cobus Venter, Christelle Webb-Joubert, Francois Stemmet, Rian Terblanche, Christopher van der Westhuizen en Hannes Brümmer handel oor die legende oom Hansie (Die Leeumelker) wat ‘n leeu moet opspoor
Oom Hansie is trots op sy kennis en ervaring as jagter, selfs al word hy deur die jonger geslag onderskat. Sy liefde vir die ou tradisies bots met die moderne wêreld rondom hom, en hy probeer sy plek daarin behou. Oom Hansie simboliseer die einde van ‘n era, maar vasgevang in sy eie tradisie en trots. Die spelers is Cobus Venter, Christelle Webb-Joubert, Francois Stemmet, Rian Terblanche, Christopher van der Westhuizen en Hannes Brümmer. Juanita de Villiers is die regisseur. Vir die radio verwerk deur Eben Cruywagen.
Gelykheid en broederskap handel oor die armoede tydens die depressiejare met Carel Nel, Cintaine Schutte, Richard van der Westhuizen, Pieter van Zyl en Stefan Vermaak in die rolverdeling.
Ons toneel speel af in die Johannesburg van die 1930’s, rondom ‘n tafeltjie in ’n kafee waar ‘n joernalis en sy fotograaf-vriendin sit. Die joernalis het ‘n ontmoeting met ‘n bedelaar gehad, wat ‘n groot indruk op hom gemaak het. Na aanleiding sy vertelling aan sy vriendin, ontgin die twee hoofkarakters gedagtes op die vraag of ons, as mense, uiteindelik tog maar ongelyk is, en slegs ‘n broederskap handhaaf met die mense van dieselfde stand. Die spelers is Carel Nel, Cintaine Schutte, Richard van der Westhuizen, Pieter van Zyl en Stefan Vermaak. Anrich Herbst is die regisseur. Vir die radio verwerk deur Eben Cruywagen.
10 Oktober
Eendag in Alicante is ‘n roerende verhaal propvol romanse en nostalgiese liefde.
Om ‘n geliefde aan die dood af te staan is een van die moeilikste dinge wat ooit met enige mens kan gebeur. Maar is daar hoop na die verlies.
Gesoute akteurs Elma Potgieter, Anton Dekker, Anton Schmidt en Heidi Mollentze vertel ‘n storie van hoop in Eendag in Alicante.
Geskryf en opgevoer deur Mari Snyman.
Die storie
Mira en David ontmoet mekaar in Alicante, ‘n romantiese kusdorp in Spanje, en dis liefde met die eerste oogopslag. Eendag in Alicante is ‘n terugblik en terselfdertyd ‘n vorentoe-kyk van hulle liefdesverhaal.
Toe Mira se man, David, dood is, onttrek sy haar. Sy hou op werk, vermy haar beste vriendin Katrien, antwoord nie haar foon nie, en sy gaan nêrens heen nie. Enige iemand wat ‘n geliefde aan die dood moes afstaan sal die gedrag verstaan.
Maar Katrien gee nie moed op nie. Toe sy agterkom Mira vermy haar, daag sy eendag onverwags by haar huis op, en sy ‘dwing’ Mira om vir ‘n slag weer uit te gaan en die buitewêreld te ervaar. Mira vind dit moeilik, en sy raak angstig toe sy aan David herinner word in die mansafdeling van ‘n winkel.
Katrien ondersteun haar vriendin en die twee deel herinneringe uit hulle verlede. Hulle dink onder andere terug aan ‘n besoek aan Alicante, in Spanje, waar hulle vakansie gehou het, en waar Mira David ontmoet het. Dit was liefde met die eerste oogopslag. En, weereens, sal mense wat dit ervaar het, verstaan hoe dit werk.
Mira en David het saam ‘n tuinbou-besigheid bedryf en hulle visdam met ‘n spuitfontein is vir haar baie belangrik.
Wanneer die spuitfontein se pomp breek, roep sy die hulp van ‘n nutsman in. Dis hoe sy Lourens ontmoet. Hy het al swaargekry in sy lewe en, sonder dat Mira dit beplan of voorsien, begin sy met hom gesels. Sy vertel hom van David en begin stadig maar seker vrede maak met haar geliefde se dood.
Maar dit bly nie net by gesels nie. Daar is heelwat kinkels in die kabel voordat Mira finaal kan afskeid neem van David.
17 Oktober
Joe Kleinhans het Nag van die luiperd geskryf na aanleiding van ware gebeure waarin ‘n paartjie in hulle daktent aangeval is deur ‘n luiperd.
Die radiodrama is gebaseer op ‘n ware verhaal. Woensdagnag 20 Maart 2024 beleef ‘n paartjie ‘n rillernag in die Bosobogolo-kamp aan die Botswanakant van die Kgalagadi-oorgrenspark toe hulle deur ‘n luiperd in hulle “veilige” daktent op hulle bakkie aangeval word.
Nag van die luiperd is nie die paartjie se storie nie maar dit het die skryf van die radiodrama Nag van die luiperd geïnspireer. Net soos die paartjie, is Buks en Amy Botha onbewus wat op hulle een donker nag in die Bosobogolo-kamp wag wanneer Buks en sy lewenslange vriend Christo Kirsten besluit om hulle 50ste verjaarsdag in die Kgalagadi te vier met ‘n sewe-dag toer. Hulle jarelange vriendin, die ryk weduwee Delia Dirksen, rëel alles en word deel van die verjaarsdagvieringe. Die vier mense dra baie bagasie saam met hulle uit die verlede. En toe word ‘n luiperd ingespan om ‘n wrok reg te stel.
Akteurs:
Francois Stemmet speel Buks Botha
Jacques Gombault speel Christo Kirsten
Lizz Meiring speel Amy Botha
Marina Coetzee speel Delia Dirksen
Carl Trautman speel Eduard Enslin
Carl Trautman debuteer in sy eerste RSG radiodrama.
Estel de Beer is die regisseur.
Tegniese versorging: JD Labuschagne and Dipalesa Motau.
Christo Kirsten en sy vriend, Buks Botha, vier hulle 50ste verjaarsdag in die Kgalagadi met ‘n sewe-dag toer. Hulle jarelange vriendin, die ryk weduwee Delia Dirksen, rëel alles en word deel van die verjaarsdagvieringe. Buks en Amy Botha is onbewus van wat op hulle een donker nag in die Bosobogolo-kamp wag. Wat is gevaarliker in die afgeleë Kgalagadi? ‘n Jarelange wrok tussen vriende, of ‘n uitgehongerde luiperd?
24 Oktober
Ikarus uit die Griekse mitologie is die inspirasie vir die verhaal uit die pen van Sophia van Taak, aanbieder van Vers en klank. Sophia, bekend om haar bekroonde radiodrama Springgety, debuteer ook as regisseur.
Die storie
Dirk is skielik die laaste tyd buierig en ontwykend. Hy praat bykans nooit meer met sy lewensmaat, Mari, nie en kom party aande selfs nie eens meer huis toe nie. Wat is aan die gang? Hy was nog altyd impulsief, gedurig besig om die een of ander droom na te jaag. Maar hierdie keer… Mari kan nog nie haar vinger daarop lê nie, maar dit voel anders, kommerwekkend.
Op ’n reeds spanningsvolle Saterdag word dinge tussen dié twee op die spits gedryf wanneer hulle vir eens en altyd oor hul verhouding móét gesels. Aanvanklik is die gesprek ’n versigtige eierdans – totdat die krakies begin wys…
’n Verhouding word troebel terrein word wanneer ’n paartjie nie meer openlik met mekaar gesels nie. Ná baie jare saam voel haar lewensmaat skielik vir Mari soos ’n vreemdeling. Wat het geword van die partydier-Dirk, die prettige ou vir wie sy destyds geval het? Toegegee, hulle het albei sedertdien groot geword, middeljarig geword… Maar sy gedrag is die laaste tyd só eienaardig dat Mari vir sy sielkundige gesondheid begin vrees. Hy is so afsydig en sy weet nie eens meer aldag waar hy heen gaan nie. As Dirk maar net wil práát! Sy bedink ’n plan wat hom forseer om een hele Saterdag saam met haar by die huis te wees, maar dan loop dinge lelik skeef.
Die rolverdeling
Jana Kruger en Wilhelm van der Walt vertolk onderskeidelik die rolle van Mari en Dirk.
Bianca Flanders speel hulle jarelange vriendin, Jessica, en Angelo Bergh is hulle buurman.
Johan Rademan is die nuusvoorleser, en die nuwe inwoner in hul woonstelblok word gespeel deur Marion Holm.
Die skrywer en regisseur is Sophia van Taak.
Die spelers is Jana Kruger, Wilhelm van der Walt, Bianca Flanders, Angelo Bergh, Johan Rademan en Marion Holm. Die regisseur is Sophia van Taak.
31 Oktober
Die veelbekroonde radiodramaturg Adriaan Havenga, skrywer van Die dood van Bititi en Iewers in die grys, verras opnuut met Slag wat sorg vir onverwagse verrassings en geheime om die spanning in die verhaal vol te hou. ‘n Storm laat ‘n ongewone gas op die plaas opdaag. Dit blyk die gas is in die omgewing vir ‘n rede.
Die rolverdeling is Juanita de Villiers, Tobie Cronjé en Donovan Petersen. Skakel gerus in om te hoor hoe die verhaal ontvou met regie onder leiding van Ina Strydom.
Die storie
Theunis Kriegler en sy dogter Willa woon op ‘n plaas en boer met skape. Hulle leef afgesonderd, en kry nie dikwels besoekers nie. Dan daag daar een nag tydens ‘n storm ‘n vreemdeling op wat hulle lewens onherroeplik verander. En die vreemdeling – wat vir Theunis ontstellend bekend lyk – word ingenooi met verreikende gevolge. .
Tot watter uiterste sal ‘n pa gaan om sy kind te beskerm? Dit is een van die hooftemas wat in die drama belig word. Theunis (Tobie Conje) en Willa (Juanita de Villiers) Kriegler woon op ‘n plaas waar hulle met skape boer. Willa se ma is jare gelede vermoor.
Nou is sy en haar pa op mekaar aangewese. Sy het haar werk in die stad laat vaar om by haar pa op die plaas te gaan woon aangesien die druk wat haar werk veroorsaak het te veel vir haar geword het. En haar pa word ouer. En dan, een aand tydens ‘n storm, is daar ‘n klop aan die deur. Willa nooi die vreemdeling, Clint Moolman (Donovan Pietersen), in – tot haar pa se uiterste ontsteltenis.
Clint het sy eie duiwels om te besweer en soek antwoorde oor sy broer se dood. Maar nie een van die drie is voorbereid op die gebeure wat dié aand ontvou nie.
Dis ‘n verhaal van grenslose ouerliefde, maar ook van vergifnis en medemenslikheid.
Die regisseur, Ina Strydom sê dit was belangrik om die regte pa te kry – en van die begin af was daar net één stem wat vir haar kon werk en dit was Tobie Cronje. Want die pa moes bo alles sorgsaam wees teenoor sy dogter. Dié kind vir wie hy bereid is om ‘n groot las te dra, vir wie hy tot elke prys wou beskerm ná ‘n verskriklike en tragiese voorval op die plaas. “En Tobie se vertolking is, getrou aan sy aard, meesterlik” sê Strydom. “Sy sorgsaamheid, as méns en as akteur, bied ook die veilige ruimte vir die ander twee om intense emosies te kon uitbeeld”.
Sy sê die oggend van die opname het al drie akteurs gesê die stuk is “intens” vanweë die hewige emosies wat hulle moet uitbeeld. Strydom sê al drie akteurs het uitsonderlike vertolkings gelewer. “Dit was ‘n groot voorreg om met so ‘n teks, en sulke uitstekende akteurs te kon werk!”
Die skrywer, Adriaan Havenga vertel dat Slag se konsep vir hom baie interessant is: ‘n man en vrou wat op ‘n afgesonderde plek woon en dan skielik ‘n besoeker ontvang wat ou wonde oopkrap. Vrees en ras is temas wat gereeld in sy werk raakgesien kan word. In hierdie radiodrama is dit geen uitsondering nie en word dit op ‘n subtiele manier tussen die spannende ontrafeling van die storie se intrige verweef.
7 November
Die Hertzogbekroonde dramaturg Bartho Smit sou vanjaar sy 100ste verjaardag gevier het, en RSG onthou hom met die uitsending van die argiefdrama Putsonderwater. Smit is ook bekend om dramas soos Moeder Hanna en is met die Encyclopedia Brittanica-prys bekroon vir sy Engelse vertaling van Die verminktes as The Maimed.
Bartho Smit se klassieke drama Putsonderwater is destyds in Suid-Afrika verbied, maar word weer uitgesaai ter viering van die skrywer se 100ste verjaardag.
Die storie
Die drama speel af op ’n denkbeeldige gehuggie in ’n afgeleë woestynstreek van die land.
Dié veelvlakkige, komplekse drama handel kortom oor Maria, ’n swanger tiener, wat deur die gesagsfigure van die dorp – die Dominee, die Koster, die Polisiesersant en die Dokter – seksueel misbruik word. Sy glo haar enigste hoop is om uit Putsonderwater te ontsnap, maar telkens word haar hoop verskuif na nuwe uiterstes wanneer die realiteit van haar omstandighede tot haar deurdring. Wanneer sy aan die einde van die drama ’n wiegeliedjie vir haar ongebore baba sing, word dit dus ’n metafoor vir die verwagte koms van die Verlosser van die wêreld.
Dit is verwerk en opgevoer deur Eben Cruywagen met Frieda van den Heever, Marlo Minnaar, Petrus du Preez, Johan Botha, Nic de Jager, Neels Coetzee en Johann Nel in die rolverdeling.
14 November
Soete wraak is die opvolg van die 2023-radiodrama Soete drome. Dié keer hou Karen Wessels haar lyf nie net skrywer nie maar ook regisseur.
Die storie
Lisa Bruwer ontmoet haar “ridder op sy wit perd”, maar dié romantiese held bring verwarring en ‘n klomp geheime uit die verlede met hom saam.
As Lisa Bruwer by ‘n kamer instap straal haar aura nie elektriese seksualiteit nie. Sy word gesien as ‘n moederfiguur, ‘n vriendin, die ouer sussie op wie se knoppie jy enige tyd kan druk. Ons het ons heldin laasjaar in die radioteater Soete Drome ontmoet en haar leer ken as die versorger, die maatskaplike werker wat lojaal haar gemeenskap dien.
Maar daar is ‘n punt in enige een se lewe waar jy die mantel as ewige vriend van jou skouers wil aftrek en jouself wil oopmaak as iemand se wederhelfte wat saam in die liefde kan deel.
Haar ontwaking en soektog maak haar blind vir dit wat reg onder haar neus senuweeagtig wag. Ons held Sersant Tiaan Malherbe probeer nou al vir jare die moed bymekaar skraap om Lisa uit te vra, homself weerloos te maak en sy eie hart in die spervuur van verwerping te plaas.
En soos in vele romantiese verhale, sodra ons dink ons twee soekende siele gaan uiteindelik mekaar vind en verewig gelukkig saam in die gloed van ware liefde leef, daag nog ‘n ridder op ‘n wit perd op. En ons storie raak skielik kompleks, net soos die liefde: ingewikkeld en morsig. Want die ridder bring saam met hom nie net verwarring nie maar ook die herinnering aan die pynlike foute van die verlede.
Ons verhaal volg die intriges van ‘n liefdes driehoek maar ook die twis waarin Lisa haarself bevind. Sal sy die kans waag en haar hart aan die onbekende ontbloot? Of veilig in die bekende rus en die onsekerheid wat met risiko gepaard gaan ontglip? En so word ons heldin se vooropgestelde idee van wat liefde is, of moet wees, bevraagteken.
Die akteurs
Marina Coetzee kan weer gehoor word saam met Pierre Breytenbach, Donoven Pietersen, Kevin Smith, Casper Lourens en Reginald Hufkie.
Karen Wessels is die skrywer en regisseur.
Karren Wessels, die skrywer, vertel
Om die aankondiging te hoor: “RSG Radioteater bied aan…” en dan jou naam as skrywer, en tydens dié drama seisoen ook as vervaardiger en regiseur te hoor, is ‘n hoendervleis oomblik vir my.
Ek sou nooit kon raai dat toe ek as kind vasgenael voor my digitale alarmklok radio na Wolwedans in die Skemer geluister het dat my naam eendag in daai einste aankondiging genoem sou word nie. Die eer wat daarmee gepaard gaan neem ek as ‘n Afrikaanse kunstenaar nie ligtelik op nie.
Dit is nog ‘n groter artistieke mylpaal as jy as kreatiewe gees die kans kry om die woorde van jou eie geskrewe teks as regisseur deur die spel van die akteurs lewe te kan gee.
Die rolverdeling was ‘n groot aanwins en om saam met die gekose groep akteurs te kon werk het die opname proses vlietend laat voel en die teks het van die bladsye af gespring.
Van die akteurs is ou vriende, ek en Pierre Breytenbach kon vinnig giggel oor ons lawwe skets komedie dae, Marina Coetzee saam met wie ek as akteur gegroei het in RSG se drama ateljee kon die intensiteit van die pyn van ‘n gebreekte hart met ‘n traan of twee deel.
Kevin Smith wat sy wysheid en deernis met statige geduld onselfsugtig gedeel het, Donovan Pietersen wat so voorbereid en professioneel sy kuns beoefen, Casper Lourens wat vir geen oomblik gehuiwer het om passievol met ‘n byklank en stem of twee in te spring nie en Reginald Hufkie met sy kalmte en vrygewige spel het die groep se onkeerbare talent omvou.
Ons gesamentlike liefde vir die kuns wat ons beoefen, hierdie broederskap, hierdie oomblik is van ontskatbare waarde vir my. En daarvoor sê ek aan elkeen van hulle en die skerp tegniese span, dankie.
Die romantiese verhaal Soete Wraak is ‘n verloop van Soete Drome, ons delf dieper in die liefdes weë van ons nuwe heldin Lisa Bruwer. Die doel van die drama is om die luisteraars met onwillekeurige glimlagte op hulle gesigte te vang soos die romanse oor die radio golwe ontvou, want wat is tog mooier as ‘n skaam hart wat verlief is? Wat is soeter as die belowende woorde van die een wat jou hart gesteel het?
As Lisa Bruwer by ‘n kamer instap, straal haar aura nie elektriese seksualiteit nie. Sy word gesien as ‘n moederfiguur, ‘n vriendin, die ouer sussie op wie se knoppie jy enige tyd kan druk. Ons het ons heldin al in die radioteater, Soete Drome, ontmoet, en haar leer ken as die versorger, die maatskaplike werker wat lojaal haar gemeenskap dien. Maar daar is ‘n punt in enige een se lewe waar jy die mantel as ewige vriend van jou skouers wil aftrek, en jouself wil oopmaak as iemand se wederhelfte wat saam in die liefde kan deel. Sersant Tiaan Malherbe probeer nou al vir jare die moed bymekaar skraap om Lisa uit te vra, homself weerloos te maak, en sy eie hart in die spervuur van verwerping te plaas. Sal sy die kans waag en haar hart aan die onbekende ontbloot? Of veilig in die bekende rus, en die onsekerheid wat met risiko gepaard gaan ontglip?